Strategie & Advisering
Online Marketing Strategie
Om succesvol te zijn in het almaar veranderende online landschap is een Online Marketing Strategie onontbeerlijk. De keuze van kanalen, middelen, doelen en doelgroepen vormen de basis voor een gedegen uitvoering. En, heel belangrijk, het zorgt er voor waar je je focus op legt. Doelen die je van bovenaf krijgt opgelegd, dienen te worden vertaald in meetbare KPI’s. Een strategie kan kort en krachtig, of uitgebreid en duurzaam zijn.
Hoe pak ik dit aan?
- Intakegesprek over huidige situatie en gewenste strategie
- Interviews met diverse betrokkenen
- Inzicht verschaffen in doelen (van bovenaf) en budgetten
- Uitwerken van de strategie
- Interne feedback en aanpassingen
- Oplevering en presentatie aan betrokkenen en/of directie
Online Marketing Scan
Online marketing is niet nieuw. Organisaties zijn al jaren, zij het niet decennia, bezig met het ontdekken en ontplooien van online activiteiten. Vaak gebeurt dit experimenteel en ad hoc. Er wordt voortgeborduurd op eerdere activiteiten of er wordt ineens overgestapt op andere kanalen en tools. Mensen komen en gaan en hebben andere stokpaardjes. Van een gestructureerde inzet van online marketing is geen sprake meer. Laat staan dat je weet wat alle activiteiten opleveren. In een Online Marketing Scan kijk ik vanuit mijn expertise en kennis naar alle digitale assets die je op dit moment hebt staan.
Denk daarbij aan:
- Aanwezigheid op social media kanalen
- Staat van e-mailmarketing systeem, flows en campagnes
- Meetbaarheid van je website door Analytics en doelen
- Situatie rondom databases, CRM en koppeling met online tools
- Gebruikmaken van nieuwe ontwikkelingen en inspelen op trends
- Quick wins door directe veranderingen en updates
- Vindbaarheid van je website en het gebruik van SEA advertenties
- Mobiele optimalisatie van je website(s)
In deze quickscan neem ik je aan de hand met verbeterpunten, suggesties, must-do’s en plannen voor de optimale situatie.
CRM strategie & Databasemarketing
- In kaart brengen van de huidige database, misfits, ontbrekende informatie en oorzaken
- Op een rij zetten van huidige processen rondom informatieregistratie en -verzameling
- Processen definiëren om je database/CRM te verrijken
- Nieuwe informatie verzamelen rondom je klanten/doelgroep, voor een betere marketing en communicatie
- Optimaliseren van informatiestromen zodat klanten verrast worden en trouwe klant blijven
- Creëren van ambassadeurs door innovatie ideeën te implementeren binnen je databasemarketing